Egészséges és finom ételek
különleges étrendekhez!

A quinoa

12november
2015

A quinoa

A quinoa egy dél-amerikai gabonaféle, a paraj és a cékla családjába tartozó növény. Az inkák a Magok Anyjának tartották, Peruban és Bolíviában termesztik elsősorban.

Gluténmentes, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják, valamint könnyen emészhető.

Az egyik legtöbb ásványi anyagot és tápanyagot tartalmazó, legtáplálóbb gabonaféle, mely rostdússága által kismamák, cukorbetegek, fogyni vágyó és akár székrekedéssel, emésztési gondokkal küzdők számára is ajánlott.

Ez a lassan lebomló szénhidrátforrás minden esszenciális aminósavat tartalmaz(ezek azok az aminosavak, amiket a szervezet nem tud magától előállítani), ezen kívül magas a B és E vitam, valamint a vas, kálcium és magnéziumtartalma. Fehérjetartalma 13,3-15,2%. Összehasonlításul a rizs fehérjetartalma 7,4 %, a búzáé pedig 11,7 %.

Vegetáriánusoknak, vegánoknak különösen ajánlott, hiszen könnyen helyettesíthetőek vele az állati fehérjék.

Semleges ízének és állagának köszönhetően sokféleképpen felhasználható, akár édes, akár sós ételekhez kitűnő, készíthető belőle reggeli kása, hús mellé köret, de önmagában - esetleg valamilyen zöldséggel, maggal kiegészítve is fogyasztható.

Felhasználás előtt mindenképpen jól mossuk át, majd kb. 15 perc alatt főzzük meg nagyjából kétszeres mennyiségű vízben. Addig pároljuk lassú tűzön, míg az összes folyadék elfő.

Címkék: egészség, diéta, gluténmentes

 
   

Cikkek, amik még érdekelhetnek

12november
2015

A cukorfüggőség

Ma már rengeteg forrásból hallhatjuk, hogy a cukor káros az egészségünkre, de azt csak kevesen tudják, hogy mennyire…A legtöbb ember úgy gondol rá, mint üres kalóriára, ami hizlal, és roncsolja a fogakat, de ennél nem mennek messzebb. A gond az, hogy itt sokkal többről van szó, ugyanis a cukor messze nem „csak” üres kalória.

Részletek
09november
2015

A mandula

Ha diétázunk, fogyni szeretnénk, sokszor csak rejtett zsiradékként gondolunk a különféle olajos magvakra, és száműzzük az étrendünkből, pedig ezek az apró finomságok felbecsülhetetlen értéket jelentenek szervezetünk számára. A napraforgómag, a törökmogyoró, a tökmag, a mandula, vagy akár a szezámmag nagyon egészséges, nem véletlen, hogy az olajos magvakból hidegen sajtolt zsírok (mint a mogyoróolaj, szezámolaj vagy a tökmagolaj) esszenciális zsírsavakban gazdagok, és ajánlott a fogyasztásuk.

Részletek